Μάθε πότε και πως να χρησιμοποιείς το κατάλληλο φως ανά περίσταση για το ποδήλατο σου!
Είτε κάνεις ποδήλατο περιστασιακά είτε προπονείσαι για τον επόμενο μεγάλο αγώνα σου, τα φώτα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ποδηλατο-βόλτας σου!
Αν κάνεις μία απλή αναζήτηση για “φώτα ποδηλάτου” θα σου επιστρέψουν εκατοντάδες χιλιάδες αποτελέσματα με διαφορετικά είδη και επιλογές συστημάτων. Πώς λοιπόν βγάζεις νόημα και διαλέγεις το κατάλληλο φως; Εμείς είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε!
Τα μπροστινά φώτα πρέπει να επιλέγονται προσεκτικά και λαμβάνετε υπόψη το είδος της νυχτερινής οδήγησης που θα κάνετε. Εάν πρόκειται να οδηγήσετε μόνο σε αστικές περιοχές, το κύριο μέλημά σας είναι να σας “δουν” οι άλλοι χρήστες του δρόμου. Αντιθέτως αν πρόκειται να οδηγήσετε σε μη φωτιζόμενους δρόμους και μονοπάτια, τότε θα θέλετε μια μονάδα αρκετά φωτεινή για να μπορείτε να διακρίνετε ανομοιομορφίες, λακκούβες και εμπόδια του δρόμου εγκαίρως.
Φώτα μπαταρίας – φώτα για να σας “δουν”
Ουσιαστικά αναφερόμαστε στα φωτάκια Led, τα οποία χρησιμοποιούνται κυρίως σαν εφεδρικά στο βασικό σύστημα φωτισμού σας.
Αυτά τα φώτα συνήθως κυκλοφορούν σε σετ (μπρος/πίσω), το πλαίσιο τους είναι από σιλικόνη, είναι μικρά σε μέγεθος και λειτουργούν με μπαταρίες τύπου ρολογιού. Σημαντικό πλεονέκτημα τους είναι ότι μπορούν να λειτουργήσουν για πολλές ώρες με μικρή κατανάλωση μπαταρίας.
Φώτα Πορείας
Εάν πρόκειται να οδηγήσετε σε δρόμους χωρίς φωτισμό θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε μια αρκετά δυνατή μονάδα. Ένα φως που μπορεί να αποδώσει 500-700 lumens είναι μια πολύ καλή επιλογή, θα σας βοηθήσει να έχετε μια δυνατή δέσμη φωτός ικανή να φωτίσει την διαδρομή σας δίχως προβλήματα. Η φόρτιση συνήθως γίνεται με USB. Αξίζει να σημειωθεί ότι η χρήση μιας τέτοιας μονάδας θα πρέπει να είναι προσεκτική μιας και η περίπτωση να θαμπώσουν επικίνδυνα άλλους χρήστες του δρόμου, λόγο της υψηλής ισχύος, είναι πιθανή και συχνά δεν μας περνάει από το μυαλό αυτό το ενδεχόμενο κατά την διάρκεια της προπόνησης-βόλτας μας.
Ωστόσο ένα φως πάνω από 200 lumens θα είναι ότι πρέπει για μια χαλαρή διαδρομή σε μη φωτιζόμενο δρόμο.
Ενώ στα μπροστινά φώτα ποδηλάτων ο αριθμός lumens αυξάνεται σταθερά, όσον αφορά τα οπίσθια φώτα δεν έχουμε δει το ίδιο επίπεδο ανάπτυξης. Παρόλο που τα περισσότερα μοντέλα έχουν πλέον μπαταρίες ιόντων λιθίου και διαθέτουν λειτουργία φόρτισης με USB, οι έξοδοι έχουν παραμείνει σχεδόν οι ίδιες.
Σύνηθες είναι για ένα εμπρόσθιο φως 500 lumens να έχουμε για ζευγάρι ένα οπίσθιο φως ισχύος 100 lumens, έτσι ώστε να είμαστε ασφαλείς τόσο εμείς όσο και ο οδηγός από πίσω μας χωρίς να ενοχλείτε από την πολύ ισχυρή κόκκινη δέσμη.
Δυναμό
Το δυναμό αποτελεί το πιο κλασικό σύστημα φωτισμού που ξέρουμε από παιδιά.
Είναι μία συσκευή που μετατρέπει μηχανική ενέργεια σε ηλεκτρική.
Όσο η ρόδα “γυρνάει” η συσκευή δυναμό επωφελείται την μηχανική ενέργεια και “δίνει ρεύμα” στα φώτα του ποδηλάτου.
Το δυναμό έχει διανύσει μια μεγάλη πορεία τόσα χρόνια με κάποιες εταιρείες να εξελίσσουν την λειτουργικότητα του προσθέτοντας νέα χρήσιμα χαρακτηριστικά. Μια εξ’ αυτών είναι η αυτόματη εναλλαγή μεταξύ των λειτουργιών νύχτας και ημέρας, όπως και τεχνολογιών σαν το “standlight” που διατηρεί τα φώτα σας για να μην σβήνουν όταν κάνετε μια στάση. Υπάρχουν ακόμα και μοντέλα με δυνατότητα παροχής USB έτσι ώστε να φορτίζετε το κινητό σας όσο κινήστε.
Φώτα κράνους
Συνήθως τοποθετείτε στο πάνω μέρος του κράνους, ωστόσο υπάρχουν μικρότερα και ελαφρύτερα φώτα όπως το “Beryl Pixel” που μπορούν να τοποθετηθούν στο μπροστινό και το πίσω μέρος του κράνους σας(τα μικρότερα μοντέλα δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σαν κύρια αλλά σαν δευτερεύοντα και βοηθητικά του κεντρικού βασικού συστήματος του ποδηλάτου σας).
Τα φώτα κράνους έχουν το πλεονέκτημα ότι βρίσκονται ψηλά “πάνω από την κίνησή”. Επίσης λόγο του ότι είναι προσαρτημένα στο κεφάλι σας, επιτρέπει να δείξετε ακριβώς εκεί που θέλετε.
Laser
Μια (συνήθως) πράσινη ή κόκκινη δέσμη λέιζερ με στόχο να δώσει στους ποδηλάτες ένα μεγαλύτερο αποτύπωμα στο δρόμο.
Το συγκεκριμένο φως βοηθάει τον ποδηλάτη να κάνει αισθητή την παρουσία του σε οποιαδήποτε κατάσταση που μπορεί να βρεθεί σε κάποιο πιθανός τυφλό σημείο του δρόμου και να δημιουργήσει μια ζώνη ασφαλείας έτσι ώστε να οριοθετείτε πιο εύκολα η ελάχιστη απόσταση οχήματος και αναβάτη.
Bicycle’s Corner Team
Πηγές: